Esti mes de noviembri la genti d’Oscec amus díu convidaus comu osservaoris ala assamblea general d’ELEN en Barcelona.
ELEN es la European Language Equality Network, i es un Órganu del que hazin parti bandus de lenguas amenuías de toa Uropa comu sonin el galés, el gaélicu, el bretón, el córnicu, el gallegu, el catalán o el vascu.
Esta assamblea veliquí es la juntaera anual más emportanti de bandus i assoçacionis que, comu l’Oscec, luchean pola preserva delas sus lenguas amenuías. Un ponel, estuvun presenterus bandus estóricus comu A Mesa, Kontseilua o Ciemen; peru a ca añu s’ajuntan bandus nuevus, comu tien síu ogañu’l casu de Higa o Cademia Siciliana.
Queremus recordal-mus delas palabras conas que dio la despeía ala su entrevención el Conseller de Política Lingüistica de Catalunya, Francesc Vila, hiziendu hincaera ena ocasión que tienin lenguas comu l’estremeñu cona enteligencia artificial.
I es que, comu izía él propiu, quandu la emprenta las nuestras lenguas destraviarun el tren; quandu mos aprendierun a leyel i a escrevil estas lenguas nuestras lo golvierun a perdel. Peru ogañu la enteligencia artificial mos brinda la ocasión d’estal presenterus dendi’l momentu primeru, i el tren esti de contau que no lo amus a perdel.
Este mes de noviembre la gente de Oscec hemos acudido invitados como observadores a la Asamblea General de ELEN en Barcelona. ELEN es la European Language Equality Network, y es una organización de la que forman parte colectivos de lenguas minoritarias de toda Europa, como el galés, el gaélico, el bretón, el córnico, el gallego, el catalán o el vasco.
Esta asamblea es el punto de encuentro anual más importante de colectivos y asociaciones que, como Oscec, luchan por la preservación de sus lenguas minoritarias. Por ejemplo, estuvieron presentes organizaciones históricas como A Mesa, Kontseilua o Ciemen; pero cada año se unen nuevas organizaciones, como ha sido este año el caso de Higa o Cademia Siciliana.
Queremos recordar las palabras con las que despidió su intervención el Conseller de Política Lingüistica de Catalunya, Francesc Vila, recalcando la oportunidad que tienen lenguas como el estremeñu con la inteligencia artificial. Y es que, como él mismo decía, cuando surgió la imprenta nuestras lenguas perdieron el tren; cuando llegó la alfabetización estas lenguas nuestras lo volvieron a perder. Sin embargo, la inteligencia artificial nos brinda la oportunidad de estar presentes desde el primer momento, y este tren por supuesto que no lo vamos a perder.
